קרדיט תמונה FREEPIK

אוהבים לאכול כריכי קורנביף? רוצים ליהנות מכריך נקורנביף הכי טוב שיש? כדאי לכם להכיר את נקניק קורנביף העשוי מנתח שלם של בקר ומתובל בפלפל אנגלי. אבל בואו נלמד רגע על הקורנביף עצמו.

מה זה בכלל קורנביף

קורנביף היא מלה האנגלית שפירושה בשר כבוש. מדובר במאכל מאוד נפוץ בארה"ב העשוי מבשר בקר שעבר הליכי כבישה במלח גס, שלרוב מוגש כנקניק פרוס לפרוסות דקות. המאכל עצמו הגיע לארה"ב ממהגרים מאירלנד, שם עשו בו שימוש עוד במאה השתיים עשרה. מנה זו של בשר הפכה למאוד פופולארית בקרב יהודים בערי ניו יורק והיא הפכה למזוהה עם קהילה זו.

למעשה הקורנביף החל את דרכו כנתח בשר זול שהיה ניתן למצוא בקצביות של יהודים בניו יורק. הבשר עבר תהליך כבישה עם מלח גס, והיה מבוקש בקרב מהגרים איריים שלא היה להם כסף לקנות בשר יותר יקר. בהמשך נתח בשר זה הפך לכריך קר או חם המוגש לצד רטבים וחמוצים.

את הקורנביף מקובל לאכול בארה"ב ככריך המוגש במעדניות או בארוחות מזנון. אבל יש להבדיל בין נקניק קורנביף לבין קורנביף שבו נעשה שימוש באנגליה, שהינו למעשה בשר משומר בפחיות המכונה בארץ לוף.

הכנת כריך קורנביף מושלם

אם אתם רוצים ליהנות בבית מאכילת כריך קורנביף מושלם דאגו קודם כל שתהיה לכם חבילה של קורנביף איכותי של עוף טוב. כמו כן כדאי להכין את הכריך מלחם טרי מעולה היכול להיות לחם מחמצת או בגט שמורחים עליו חרדל, רוטב איולי או כל רוטב מועדף אחר כמו רוטב צ'ימיצ'ורי, ממרח פסטו ואגוזים. לכך מוסיפים פרוסת דקות של עגבניות, עלה חסה ,כמה רצועות של בצל סגול וכרוב כבוש, ושהיה לכם בתאבון.

 הכנת קורנביף בבית

מי שרוצה ויש לו זמן פנוי יכול גם להכין קורנביף בבית. לשם כך יש לקנות שני קילו של חזה בקר, לבשל אותו בחום נמוך בסיר עם מים, מלח, פלפל אנגלי, זרעי חרדל ועלי דפנה וסוכר. כעת מניחים צלחת על הבשר בכדי שישקע, לוקחים את הסיר, עוטפים את המכסה שלו בניילון נצמד ושמים במקרר לעשרה ימים עם הפיכה מידי יום של הבשר. אחרי עשרה ימים מסירים את המלח מהבשר ומבשלים אותו בסיר גדול עם מים, בצל, שום, סלרי וגזר על אש נמוכה למשך כשעתיים וחצי ועד שמתקבל בשר רך במיוחד. את הבשר עצמו מגישים לאחר שהצטנן כשהוא פרוס לפרוסות דקות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *