בשלושים השנים האחרונות, ישראל חלה פריחת יין, עם בוטיקים שצצו כפטריות. בשנים האחרונות נבנו יקבים חדשים, שופצו יקבים קיימים ונשכרו צוותי יינות יין חדשים.

כל אזור מגדל ענבים בטרו משלו

עם האופי והארומה הייחודיים לו הנגזרים מהבדלים בקרקע, במים, ברוח, בגובה, באקלים ובצמחים ובעלי חיים טבעיים באזור. לחלק מהיקבים יש כרמים משלהם, בעוד שאחרים מערבבים ענבים מאזורים שונים. בעולם היין, טרור מסוים ובלעדי עדיף על פני טרור, מכיוון שהוא אינו לוקח בחשבון שמות טריטוריאליים שנערכו במחלוקת או את המיקום המדויק ותנאי הייצור המדויקים שאינם כוללים יין מהשוק העולמי.

עם הגזרה המטושטשת של ישראל לאזורי יין וכוח התפשטות

היקבים של המתנחלים מציבים את היין כשחקן ממוסחר שחוגג את פירותיה המשמחים של המדינה תוך לגיטימציה לתביעות בלעדיות למקום ולהיסטוריה. בעוד שיקבי המתנחלים הצליחו בישראל יצרנים גדולים מעדיפים להרחיק את עצמם ממדיניות היין הקולוניאלית בגדה המערבית.

הסיפוח הרשמי של רמת הגולן לגיטימציה לסחר הציבורי בענבים מהאזור לגדה המערבית בשנת 1981

אך טשטוש הקו הירוק. אפשרה לחמשת היקבים הגדולים השולטים על 82% מהשוק להסתיר את מקור הענבים שהם קוטפים. כמה מהכרמים הטובים ביותר באזור במרכז וצפון רמת הגולן, שגובהם 1200 מ 'מעל פני הים, והיקב באזור העיר קצרין היא היקב הדומיננטי כאן. הגליל הוא אזור יין חדש וכרמים נטועים בכל מקום. הגליל התחתון מחלק את חלקו בכרמים, אך הוא זה שבגליל העליון מבוקש ביותר.

ההרים הירוקים והגבוהים של הגליל מנוקדים בכפרים ציוריים ומציעים נופים מרהיבים וכמה מהיינות המשובחים בישראל

רבים מהכרמים הטובים בישראל, שאינם נמצאים בקרבת מקום, מייצרים את מיטב היין שלהם מענבים הגדלים בגליל העליון. ברוב היקבים והכרמים הגדולים באזור נמצאים גם יקבי בוטיק רבים.

החורפים הקרירים ברמת הגולן וקרקעות הבזלת האופייניות מצוינים לגידול גפנים ויש להם השפעה טובה על איכות וארומת היינות הגדלים באזור זה.

בכרמים המדבריים היבשים של מצפה רמון ושדה בוקר, בילה דוד בן גוריון, ראש ממשלת ישראל הראשון, את שנותיו האחרונות. למרות קדחת היין האחרונה, ישראל נותרה אחת המדינות הקטנות לגידול היין.
בכדי לשמוע עוד פרטים נוספים על כרמי זיתים וכרמי ענבים בגליל וGalilees נא לבקר באתר galilees.co.il

מדברים על מדינת יין חדשה באחד מאזורי גידול היין העתיקים בעולם

חפירות ארכיאולוגיות הובילו את קיומם של למעלה מ- 35,000 בתי בד עתיקים ברחבי ארץ ישראל, בצפון, בדרום, במזרח ובמערב, מה שמעיד על תעשייה פורחת שהתפשטה ברחבי הים התיכון עם היוונים והרומאים הקדומים, ששתלו כרמים בכל מקום. אפשר לספק לגיונם יין. מסורות גידול יין קשורות קשר הדוק למדינה כולה במשך למעלה מ -1,500 שנה, וישראל מציעה יינות באיכות העומדת כתף אל כתף עם היינות הטובים ביותר באירופה.

המהפכה באיכות היין ושמן הזית בישראל

היא קודמתה ונושא התקן של המהפכה הקולינרית כאן וגם. לעולם לא אשכח מתי. הייתי באנגליה כרוכש יין צעיר ויקב איטלקי מפורסם רצה לתת לי מתנה. הופתעתי לקבל בקבוק שמן הזית המשובח ביותר שלהם בתקווה נואשת לאחד היינות הטובים יותר שלהם. לאחר שהגעתי לישראל התחלתי להעריך את נס שמן הזית וכמה מיוחדת הייתה המתנה האישית הזו. למדתי בגאווה ששמן זית בעבודת יד הוא לא פחות מיין נהדר. זיתים מעובדים ברחבי הלבנט וכרתים. חשיבות הענב והזית מתוארת על ידי העובדה שיין האסיים והשמן של חג הביכורים דמו לדג הביכורים המקראי. בייצור שמן זית ויין היו שלושה שלבים: הראשון היה כאשר כתשו את הזיתים ונרמסו הענבים. ואז הוצע יין חדש לשתות מהמיץ החדש במקדש (עמודות מגילה 19-21).

בשנת 1892, היקב המסחרי הראשון של יקב בראשון לציון. כרם זכרון יעקב ייצר לימים יין בשם כרמל מזרחי. כיום, קבוצת משקיעים קטנה מחזיקה ביקב כרמל, שמייצר יין מאז הקמתו והוא אחד היקבים הגדולים בישראל.

יקבי כרמל הוקמה בשנת 1882 על ידי אדמונד ג'יימס דה רוטשילד וייצאה ליותר מ- 40 מדינות

זהו יצרן היין החשוב ביותר בישראל, מייצר למעלה ממחצית שוק היין בישראל, והוא אחד מיצרני היין הגדולים במזרח הים התיכון. לפני שהרבלוקסרה פגעה בכרמים בשנות ה -90 של המאה העשרים, ענף היין הישראלי נשלט על ידי יינות כשרים ומתוקים המיועדים לייצוא.

זהו היצואן הראשון והוותיק ביותר של יין, ברנדי ומיץ ענבים בישראל והוא היצרן הגדול ביותר של יינות כשרים בעולם. לעולם אל תשכח כי יין ושמן זית מעובדים ומופקים במשותף, ובעצם זו המדינה היפה ביותר באירופה.

בספטמבר ובדצמבר מיוצר שמן זית

באוגוסט ובספטמבר ענבים נלחצים ונלחץ יין וביוני מיוצר דבש. אין לראות בסיורי יין חופשה משפחתית בישראל, אלא כיקבי בוטיק המפוזרים מצפון לדרום, כאשר יקב אחד או שניים משולבים בכמה ימים של ביקורים כלליים. ישנם סיורים רבים שניתן לערוך מטבעון וערד בגליל העליון למטה הראשי של טוליפ ואסיף רימון.

מים כנרת ועד אזור הגליל

למדו על תולדות השוקולד בגליתא בסדנאות לילדים ומבוגרים. הישראלים אוהבים את האוכל שלהם טרי ואת התוצרת המקומית שלהם, וזה אפשרי במדינה כל כך קטנה. סעו ברחבי ארץ ישראל בשביל המזון לביקור בחוות, בוסתנים ובתי עסק המגדלים, מייצרים ומעבדים תוצרת עבור מגוון מאכלים טעימים, החל מפירות יער ושוקולד ועד גבינה ושמן זית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *